سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیاده تا عرش
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89 اسفند 4 توسط فاطمه ایمانی | نظر

امروز در کلوب مطلبی خوندم که خیلی ناراحت شدم از این عمل غیر انسانی ...

غذایی به نام Foie Gras به معنی جگر چرب غذای تجملی و گران قیمتی است که منشاء آن فرانسه است و در رستورانهایی چون مک دونالد و کی اف سی سرو می شود.

برای تهیه این غذا مرغابی و غازها را مجبور می کنند مقدار زیادی چربی بخورند تا بیش از اندازه چاق شوند و به بیماری جگر چرب مبتلا شوند.

پرندگان مجبور می شوند مقدار زیادی روغن و غذای چرب بخورند حتی اگر میلی به خوردن آن نداشته باشند.

یک لوله فلزی از گلوی حیوان به داخل معده وارد می کنند و به حیوان غذا می خورانند تا حدی که جگر آنها بزرگ و بزرگتر شود؛

سپس آنها را درون قفس های بسیار کوچک قرار می دهند و آنها را مجبور می کنند که در یک حالت ثابت و بدون حرکت بایستند تا انرژی مصرف نکنند.

خوب نگاه کنید. می توانید غم را در چشمهای او ببینید؟

پاهای آنها در اثر ایستادن های ثابت و طولانی مدت ورم می کند. و نمی توانند بخوابند. و البته نیازی هم به خواب نیست چون دوباره مجبور هستند غذا بخورند.

آنها سعی می کنند از جان خود دفاع کنند، اما این تلاش هم بی فایده است.

آنها را مجبور به خوردن می کنند تا جایی که بمیرند و یا بدن آنها نتواند این مقدار غذا را تحمل کنند

همانطور که می بینید غذا از دهان حیوان بیرون زده

آنهایی زنده می‌مانند، بیمار می شوند و از مخرج آنها هنگام دفع مدفوع خون جاری می شود

آنها نه تنها از ناحیه دهان و گلو دچار جراحت می شوند، بلکه تمام مدت زندگی غم انگیز خود از دل درد و ورم و درد پا عذاب می کشند.

نه خوابی دارند و نه حرکت و جنب و جوشی، که مطابق غریزه خود و مطابق آزادی و زندگی که خداوند به آنها داده بتوانند آسمان را ببینند ، روی زمین راه بروند و در آب شنا کنند.

در عکس زیر می توانید جگر چرب را در مقایسه با جگر معمولی حیوان ببینید:

از خودمان شروع کنیم. قبل از خوردن هر چیز تفکر کنیم که چه می خوریم و به چه قیمتی.

به سلامتی خود و جان حیوانات اهمیت دهیم. غذایی که زجر دادن و شکنجه شدن حیوانات تهیه شود جز سم و سرطان چیزی عایدمان نخواهد کرد.

 





طبقه بندی: وجدان
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89 خرداد 13 توسط فاطمه ایمانی | نظر

این روزا واژه ی زیبای مادر زیاد به گوش میرسه. هر جا قدم میذاریم حرف از مادر و مهربانی هاشه. همه در فکر تدارک جشن روز مادر هستند و کادوهاشون را آماده کردند که فردا به مادرشون تقدیم کنند.

ولی الان در این دل شب دل یه دختر نوجوان داغدار مادرشه. امروز مائده با مادرش خداحافظی کرد. مادرش زیر خروارها خاک مدفون شد و امشب شب اول قبرشه. نمیدونم تو دل این طفل معصوم چی میگذره.

خیلی سخته بخدا ... هر لحظه یادش میافتم بغض راه گلمو میبنده. خیلی سخته خیلی ...

دیشب خبری به دستم رسید که خیلی ناراحت شدم. خبر درگذشت یک همسر یک مادر یک دختر یک دوست یک وبلاگ نویس متدیّن و متعهّد؛ خانم مرضیه پژمان یار نویسنده وبلاگ فریاد بی صدا.

هر چند مرضیه خانم را خیلی نمیشناختم ولی دیشب وقتی خبر فوت ایشون را شنیدم واقعا ناراحت شدم. وقتی شنیدم که یه دختر نوجوان بی مادر شده بیشتر ناراحت شدم. نمیدونم دختر خانم پژمان یار از این به بعد چطوری میخواد روزگار رو سپری کنه. بی مادری بد دردیه ...

نمیدونم همسر خانم پژمان یار چه حالی داره! از دست دادن یار و شریک زندگی تو اوج جوونی واقعا دشواره. امیدوارم خدا به خانواده مرضیه خانم صبر بده.

وقتی فکرشو میکنم من که ایشون را اونقدرا نمیشناختم با شنیدن خبر درگذشت ایشون انقدر ناراحت و غصه دار شدم دیگه به خانواده و نزدیکان ایشون چی میگذره!

از همه ی شما خواهش میکنم به رسم هم دینی برای این مرحومه دعا کنید که امشب بیشتر از هر وقت دیگه به دعای خیر شما نیاز داره.

شادی روح مرحومه مرضیه پژمان یار فاتحه و صلوات

دوستانی که قصد شرکت در مراسم ختم قرآن برای شادی روح آن مرحومه را دارند به این وبلاگ سر بزنند و در بخش نظرات جزء قرآن انتخاب کنند و نثار روح ایشون کنند.





طبقه بندی: مادر،  مرضیه،  فریاد بی صدا،  ختم قرآن
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.