سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیاده تا عرش
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 87 مرداد 14 توسط فاطمه ایمانی | نظر

 

اعیاد شعبانیه را به تمام مسلمانان جهان و به ویژه به خوانندگان محترم وبلاگم تبریک می گویم و امیدورام بهترین خیر و برکات در این ماه عزیز نصیبتان گردد.

درباره زیارت عاشورا برای خیلی ها سؤال پیش اومده که این زیارت از طرف چه کسی صادر شده؟ کدام یک از معصومین این زیارت را خوانده و از او دست به دست به ما رسیده؟

در جواب باید گفت که زیارت عاشورا از جانب معصومین علیهم السلام خوانده نشده بلکه این زیارت، حدیث قدسی است که اولین بار توسط جبرئیل از جانب خداوند متعال بر امام حسین علیه السلام خوانده شده است.

« السلام علیک یا أبا عبد الله »

هنگامی که امام حسین علیه السلام به دنیا آمدند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم ایشان را در آغوش گرفتند و فرموند: « السلام علیک عزیز علی یا أبا عبد الله »

« أبا عبد الله » را پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلّم به امام حسین علیه السلام نسبت داد. در اینجا « پدر » یعنی « مربّی ـ تربیت کننده ».

کلمه « سلام » یکی از نام های خداوند است. در کلمه « سلام » هم آرزو است هم دعا.

« سلام » به معنی آرامش و امنیت است. وقتی به کسی سلام می کنیم یعنی به آن شخص می گوییم تو از طرف من در امن و آسایش هستی و از جانب من ضرری به تو نمی رسد.

وقتی ما در زیارت عاشورا به امام حسین علیه السلام، سلام می کنیم در واقع می گوییم که ای امام عزیز تو از طرف من در آسایش و امنیت هستی و از من ضرری به شما نمی رسد.

آرامش و آسایش امام در صورتی است که ما راه و هدفش را ادامه دهیم و از گناه و معصیت دوری کنیم. بنابر این اولین شرط درک امام حسین علیه السلام و ادامه دادن راه ایشان، دوری جستن از گناه و معصیت است.

اگر قرار باشد برای میلاد ایشان یک روز شادی کنیم و برای شهادت جانسوزشان دو ماه عزاداری کنیم ولی غرق گناه و معصیت باشیم و فقط به گریه و زاری برای ایشان اکتفا کنیم ولی به واجبات و محرّمات دینمان توجهی نکنیم، هرگز نمی توانیم ادعای شیعه بودن داشته باشیم.

پ.ن:

توفیقی نصیبم شد و چند روزی مهمان امام رضا علیه السلام بودم. دعا گوی همه ی دوستان در حرم رضوی بودم.

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.