سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیاده تا عرش
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 86 دی 6 توسط فاطمه ایمانی | نظر
 

چهار سال گذشت. چه روزهای سختی بود اون روزایی که خبر زلزله ی بم پیچید. یادمه تازه از سفر کربلا برگشته بودم. هنوز تو حال و هوای اونجا بودم که خبر ناگوار از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانم در زلزله بم را شنیدم. اون روزا اونقدر بهم سخت گذشت که هنوز بعد از چهار سال وقتی یاد اون لحظات می افتم بغضم می گیره.

خداییش چقدر دردناکه فقط در چند ثانیه یک شهر ویران بشه و مردمانش زیر آوارها جان خودشون را از دست بدهند.هیچ وقت نمی تونم خودم را به جای بازمانده های زلزله بم که عزیزانشون را از دست دادند بذارم، حتی تصورش هم برام غیر ممکنه ولی همین جا تو وبلاگم بعد از گذشت چهار سال باهاشون همدردی می کنم و می گم خیلی خیلی سخته ولی صبور باشید. إنّ مع العسر یسرا.

ولی چرا؟ چرا باید خداوند رحمان و رحیم چنین زلزله ای را فرو بیاره و خوب و بد را با هم ببره.

اگه یادتون باشه همون موقع ها می شنیدیم که جنازه بعضی ها در حالی که در سجاده بودند و تسبیح هنوز توی دستاشون بود، از زیر آوار بیرون آورده شد و جای دیگه ای هم ...

بماند ...

ولی بعد از زلزله ی بم چند نفر هشیار شدند و به خودشون اومدند؟ چند نفر فهمیدند که دنیای پر از پیشرفت علم و تکنولوژی به یک اراده الهی بنده که اگه اون بخواد میشه و اگه نخواد نمیشه؟

نگید زلزله یک پدیده ژئوفیزیکی هست و به این چیزایی که میگی هیچ ربطی نداره.

بینی و بین الله بگید این زلزله ها و امثالهم تلنگری به بنده هاش نیست؟!

یادمه تابستان همین امسال بود، روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قم بودم. خونه خواهرم نشسته بودیم که همسرش ناراحت از راه رسید. وقتی علت را جویا شدیم گفت: نمی دونم چرا بعضی ها اینقدر بی حیا و هتّاک هستند که حتی حرمت این روز را نگه نمی دارند. الان که داشتم می اومدم تو خیابون یک ماشینی را دیدم که صدای نوار موسیقی تندش را تا آخر بلند کرده بود و جوونای توی ماشین از حالت طبیعی خارج بودند. آخه چرا؟ آدم هر چقدر هم که بی دین باشه حداقل باید حرمت روز شهادت خانم را اون هم در این شهر مقدس نگه داره!

بعد از ظهر همون روز زمین لرزش شدیدی پیدا کرد. اونایی که قم بودند می دونند که شدت زلزله چقدر زیاد بود ولی موندم که چرا خرابی به بار نیومد؟! البته می تونم دلیلش را حدس بزنم.

بیایید منصفانه قضاوت کنیم. مسبّب بیشتر بلاها و مصیبت هایی که گرفتارش هستیم خودمونیم. می دونم آیه و روایت زیادی داریم که خدا دوست داره مؤمنش در دنیا در سختی و مشقّت باشه ولی یه حساب کتاب بکنیم ببینیم آیا این مشکلاتی که برامون به وجود میاد به خاطر محبوبیتمون پیش خداست یا خودمون باعث وجود اون مشکل شدیم؟




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.