سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیاده تا عرش
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 86 شهریور 6 توسط فاطمه ایمانی | نظر

عید بر عاشقان مبارک باد

امشب شب عظیمیه. شبی پر برکت. شبی که امام محمد باقر علیه السلام این شب را افضل شب ها بعد از لیلة القدر معرفی کرده.

نمی دونم تو شهر شما چه خبره. حتما تموم شهرتون آذین بندی و چراغانی شده. وقتی آدم می بینه که شهر به خاطر قدوم سبز امام زمانش آذین بندی شده، احساس غرور می کنه. لذت می بره.

نمی دونم. اصلا حوصله ندارم نکوهش و سرزنش کنم که آهای شیعه ها شما که اینقدر شاد هستید و خوشحال، خداییش چقدر منتظرید؟! آخه خودم بدترینشون هستم. اصلا خودم را در اون حد نمی بینم که بخوام از این حرفا بزنم.

تو شهری که من ساکن هستم، نود درصد مردمونش اهل تسنّن هستند. بیشترشون معتقدند که امام زمان هنوز به دنیا نیومده ولی یه روزی به دنیا میاد و جهان را پر از عدالت می کنه. واسه همینم تو این شهر، نیمه شعبان از چراغانی و جشن و سرور خبری نیست. البته کم لطفی نشه؛ یه حسینیه و یه مهدیه مخصوص شیعه ها اینجا هست که تو کل شهر فقط همون دو تا خیابونی که حسینیه و مهدیه توشه چراغونی میشه و شب و روز میلاد جشن می گیرند.

دیشب وقتی تو خیابون قدم می زدم، دلم عجیب گرفت. از اینکه امام زمان چقدر تو این شهر غریبه. شهر خاموشه و کسی خیالیش نیست که بابا نیمه شعبان داره می رسه. از اونجایی که نیمه شعبان های قم را دیده بودم، که چقدر به شهر می رسند و جشن و سرور به پا می کنند.

ولی یه لحظه از خودم بدم اومد. به خودم گفتم حالا فاطمه خانوم! تویی که چند سال پیش نیمه شعبان قم بودی با حالا که سنندج هستی چه فرقی داری؟ تو همون شیعه ای. ولی آیا از اون نیمه شعبان تا این نیمه کاری کردی که مرضی خدا و امام زمانت باشه؟ خوب حتما میگی آره خیلی کارا کردم. قبول. ولی آیا لابلای اون کارهای خوب ناخواسته یه کارایی هم نکردی که دل امام زمونت بشکنه و ازت ناراضی بشه؟!

خداییش تنم لرزید. چون وقتی خوب فکر کردم دیدم خیلی بیشتر از اونی که تصورش را می کردم ....... بذارید نگم. نمی خوام بیشتر از این شرمنده بشم. همینجوریشم حسابی خورد و خمیرم.

من چطوری به خودم اجازه می دهم که به چراغونی نبودن شهری که ساکنش هستم گیر بدهم. چرا به چیزای مهمتر گیر نمی دهم؟ اصلا چرا وقتی گناه می کنم فکر این نیستم که امام زمانم غریبه؟ به این فکر نمی کنم که وقتی نامه اعمالم را به دست امام زمانم می دهند چه احساسی نسبت به من پیدا می کنه؟

کاش به عهدی که امشب با امام زمانم می بندم، پایبند بمونم و این دفعه دیگه قولم را نشکنم.

یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشی!

شاید که نگاهت کند آگاه نباشی

التماس دعا




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.