سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیاده تا عرش
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 86 خرداد 8 توسط فاطمه ایمانی | نظر

اللّهمّ صَلِّ علی فاطمةَ و أبیها و بَعلِها و بَنیها و السرّ المُستَودع فیها بِعَددِ ما احاطَ بِهِ عِلمُک.

حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) در حیطه سیاسی چندین مرحله را پشت سر گذاشتند تا اینکه پس از تحمل سختی های فراوان و خون دلهایی که چشید، شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

ü      خطابه عمومی حضرت:

خانم فاطمه زهرا (س) برای آگاه کردن مردم و یادآوری غدیر و دفاع از امام زمانش ـ  امیر المؤمنین علی (ع) ـ خطبه ای ایراد فرمود که همه شنوندگان را به گریه واداشت. بحث درباره خطبه حضرت زهرا فرصت دیگری می طلبد.

ü      اتمام حجّت با یاران پیامبر (ص):

حضرت خانه به خانه درهای انصار و مهاجرین را کوبید و صورت به صورت به آنها یاد آوری کرد که مگر شما در غدیر خم نبودید. مگر سفارش پیامبرتان را به یاد نمی آورید که فرمود: « مَن کُنتُ مولاه فهذا علی مولاه. ». پس چرا به دفاع از مولایتان نمی شتابید.

حضرت برای جلوگیری از انحراف فکری اصحاب و اتمام حجّت با آنها، تک تک به هر کدام از آنها هشدار می دهد ولی گروهی از اصحاب از ترس جانشان و گروهی دیگر از ترس جیبشان سکوت می کنند و امام زمانشان را تنها و بی یاور می گذارند.

ü      دریافت سند فدک و اثبات حکم الهی:

یکی دیگر از اقدامات مهم حضرت پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) اثبات حق فدک بود که از پیامبر به حضرت زهرا (س) به ارث می رسید. شاید برای بعضی سؤال باشد که چرا حضرت زهرا با آن شخصیتی که داشتند برای دریافت قطعه ای زمین اینقدر تلاش کردند؟

جریان فدک را همه می دانیم و نیازی به توضیح اتفاقاتی که در این باره افتاد نیست. فقط چند نکته:

اولا: فدک در واقع از حیث فرهنگی می توانست دل های آماده و نیازمند را گرد محور وحی نگه دارد. در آمد باغ های فدک صرف کمک به فقرا و نیازمندان و ترویج ولایت می شد. در واقع تلاش حضرت برای حفظ این منبع مادی و اقتصادی جهت حفظ اسلام  و ولایت بود.

ثانیا: فدک یک حکم الهی بود. ارثی که از پیامبر به دخترش رسیده بود و خلیفه اول قصد داشت این حکم الهی را زیر پا بگذارد با این ادعا که پیامبر برای فرزندانش ارثی نمی گذارد. حضرت زهرا (س) برای اثبات این حکم الهی به دفاع از حق خود پرداخت.

ü      شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س):

با شهادت خانم فاطمه زهرا (س)، ایشان به آخرین وظیفه خود در دفاع از حریم امامت و ولایت جامه عمل پوشاند. مخفی ماندن قبر ایشان، این سؤال در ذهن همگان به وجود می آورد که چرا قبر دختر پیامبر اسلام (ص) مخفی است؟! چرا حضرت اجازه ندادند که یاران و اصحاب پیامبر در تشییع پیکر مطهّر ایشان شرکت کنند. چرا شبانه؟! چرا مخفیانه؟!




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.