• وبلاگ : پياده تا عرش
  • يادداشت : مسنجر؛ خوب يا بد؟!
  • نظرات : 10 خصوصي ، 10 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله الرحمن الرحيم

    خواهر بزرگوارم سلام

    تكنولوژي ( مثل چت ) به خودي خود نه خوبه نه بد . اين كه ما چگونه با چنين چيزي برخورد مي كنيم تعيين كننده بار ارزشي رفتار ماست نه بار ارزشي تكنولوژي . ببينيد مسنجر تنها يك ابزاره حالا اگر عده اي هر چند هم تعدادشون قابل توجه باشه از چنين ابزاري استفاده سوء كنند عقلا نمي توان ابزار را محكوم كرد مگر اين كه جز همان مصرف به كار ديگري نيايد .

    مشكل ما در انحرافات اخلاقي و رفتاري حالا توي مسنجر يا غير آن، محصول نداشتن تعريف درست و نگرش صحيح و عاقلانه به ارزش الهي خودمان و عدم پايندي به فاكتورهاي ارزشيمونه . به تعبير ديگر كسي كه كرامت نفس انساني خودش را نمي شناسه و براي اون ارزش لازم را قائل نيست ممكنه هر فضايي بويژه اين فضاي مجازي را بستر مناسبي براي ارضاء كاستي هاي راوني و شخصيتي خودش ببينه و تن به آلودگي بده .

    من به شدت مسحور اين كلام حضرت امير(ع) هستم و آن را يك اصل نظري و بالاترين راهكار عملي براي اصلاح فرد و جامعه مي دانم كه :

    من كرمت عليه نفسه لم يهنها بالمعصية

    آنكه كرامت جانش را شناخت با گناهكاري موجب توهين به آن نمي شود .

    در پناه مهربان عالم سربلند باشيد .

    يا حق

    سلام آبجي فاطمه

    ببخشيد كه دير سرزدم. آخه درس و مشق بدجوري حالم و گرفته. ولي مطلبتون خيلي عالي بود. استفاده كردم. دستتون درد نكنه.

    موفق باشيد ، به ياد ما هم باشيد

    يا علي

    سلام. كاملا موافقم!

    سلام فاطمه خانوم.

    توضيح کاملي از مسنجر ارائه دادين. اينکه به موضوع آزار دادن و آرامش ديگران رو بر هم زدن هم اشاره کردين ممنونم. بخصوص که خودم بعد از يک مزاحمت مسنجري, از اين امکان اينترنت بيزار شدم و مدتي ترکش کردم. اما خب, حالا که کمي تجربه کسب کردم خيالم راحت تره.

    کلا اين روزا... و توي اين دنيا, اغلب چيزهايي که جديدا ايجاد ميشه, به همون اندازه که به جامعه ي بشري کمک مي رسونه, براش مشکل ساز هم ميشه. هيچ تکنولوژي بي ايرادي رو انسان نتونسته بسازه. (بي ايراد که چه عرض کنم... بايد گفت کم ايراد!)

    موفق باشيد و التماس دعا.

    اينبار درست و حسابي و با دقت سلام !

    و البته عذر ميخوام بابت كامنت قبلي كه اشتباهن براي شما ارسال شد .

    صفحه كامنت شما و هواي دوست با هم باز شد و من هم بي دقت !

    همه چيزايي كه گفتي دربست قبول .

    موفق باشي و سربلند

    بنام الله كه يادش همواره تطمئن القلوب است

    سلام عليكم خواهرم

    بايد عرض كنم مطالب زيبا وبه جايي بود.خدا خيرتان دهد .

    چت معمولاً به جاي اينکه وسيله اي باشد در جهت تبادل اطلاعات و گفتگوي بين اهالي دو يا چند تمدن ، به ورطه اي براي دوستيابي و صحبت از مسائل دور از اخلاق تبديل شده به همين دليل به نظرم اگراز آنپرهيز بشود خيلي بهتر است.

    چرا كه صحبت كردن هاي غير ضروري از مناسب ترين جايگاه هاي نفوذ جناب شيطان رجيمه ! و ناخود آگاه انسان رو به روابط غير اخلاقي سوق خواهد داد.

    تو اين گونه گفتگوها اگر قصد سوء و خلاف و لغزشى در ميان نباشه، در ادامه راه به آن مسير مى‏انجامد و انسان در گرداب انحراف گرفتار مى‏شود. اين گفت‏وگوها و روابط طولانى كه با پوشش‏هاى مختلف انجام مى‏گيرد،تحريك نفس و سقوط در پرتگاه انحراف را به ارمغان مى‏آورد و بايد از آن جلوگيرى كرد.

    براين اساس مي بايست از ابتدا انسان اجازه ورود شيطان و هواي نفس را ندهد و از گفتگو هاي بيهوده و غير لازم با نامحرمان پرهيز نمايد.

    اميرالمؤمنين(ع) فرمود: «الشهوات سموم قاتلات

    شهوت‏ها و خواهش‏هاى نفسانى زهرهاى كشنده‏اند» و نيز فرمود: «طهروا انفسكم من دنس الشهوات تدركوا رفيع الدرجات

    نفس خود را از پليدى شهوت رانى پاك سازيد تا به درجه‏هاى بلند آخرت دست يابيد».
    قال رسول اللَّه(ص): «جاهدوا انفسكم على شهواتكم تحلّ قلوبكم الحكمة

    با شهوت تان مبارزه كنيد تا حكمت در دل‏هاى شما وارد گردد». در آخر اي كاش به اين سفارش مولاي تقوا پيشه‌گان، حضرت علي (عليه السلام) به فرزندش توجه ميكرديم كه فرمود: « از راهي که بر گمراهي آن بيمناکي، خود را باز دار؛ زيرا توقف و ايستادن بهتر از افتادن در نابودي است. »
    بنابراين گفتگو و چت كردن با زنان نامحرم يا با مردان نامحرم چه با قصد شهوت و چه بدون قصدشهوت صحيح نيست .

    و السلام

    و من الله توفيق

    موفق باشيد.

    هوالحق

    سلام خانومي... ديشب خوندم متنتونو..ممنون نوشتيد

    راستي احتمالا براي اين آقا رضا كه كامنت ميدن سوتفاهم پيش اومده . حل ميشه ان شالله

    واماااااااااااااااااااا ...موسيقيتونو عشق اســــــــــــــــــــــــت. رو وبم گذاشته بودم اما برداشتم خيلي سنگين كرده بود . ولي خوب حالا كه شما گذاشتين كلي حال نموده و انگار كه خودمان نهاديم.... اي ول افتخاري و افرين صيادش (البته با صداي افتخاري!!! اين فقط اهنگه؟ )

    التماس دعا

    پاسخ

    سلام آجي! خوبي؟ خوشي؟ سلامتي؟ اعصابم داغون بود. لوگوي تو را که ديدم حال نمودم و خوب شدم. سوء تفاهم؟ آره. الحمد لله برطرف شد و بعد از تو اومد عذرخواهي کرد. حالا يه کمي آروم شدم. دلم خيلي گرفته آجي. اين روزا حوصله ي هيچي ندارم. باور کن اصلا نفهميدم چي نوشتم. ببخش اگه مطلبم درهم برهمه. آره حجمش زياد بود. واسه همين فقط آهنگش را جدا کردم. اگه مي خواي آدرسش رابرات بفرستم؟

    سلام آبجي

    خيلي خوب مسنجر رو توصيف كرده بوديد!شهر پر از برف...

    من يكي كه ديگه چت رو ترك كردم(از وقتي به خودم اومدم!)

    التماس دعا

    پاسخ

    سلام آجي. نه فقط مسنجر که همه ي اينترنت مثل يه شهر برفيه. آفرين دختر خوب. بهترين کار را کردي.

    سلام

    فعلا نظري ندارم. فقط براي عرض ادب آمدم

    در ضمن لازم مي دونم از اينجا خدمت دوست عزيزي كه اخيرا وب را ترك كرده‏اند عرض كنم كه همه ( تاكيد مي كنم همه) براين نكته اتفاق نظر دارند كه شما در اين قضيه مظلوم واقع شده ايد. به نظرم وظيفه مديران محترم سايت است تا با اون فرد معلوم الحال برخورد كنه.!!!!

    التماس دعا

    پاسخ

    عليک سلام. خيلي ممنونم. شما خيلي نسبت به من لطف داريد. همينطور نسبت به بهار خانم. موفق باشيد و پايدار.
    + تهاني 

    يا رفيق!

    البت كه مسنجر هم مي تواند خوب باشد و هم بد اما...

    اما من با چت كردن هاي خواهر برادرانه(!!!) مخالفم! چون ايجاد دلبستگي هايي مي كند كه از اول رو به بن بستند. ربطي هم به جنبه و ظرفيت ندارد! مي شود بگوييم خانم هاي باجنبه حجاب را رعايت نكنند يا آقايان باجنبه مي توانند به نامحرم نگاه كنند؟! نمي توانيم بگوييم! چون بين آب و آتش بايد حكما فاصله انداخت!

    (لابد مي دانيد كه آب و آتش زن و مرد نيستند! نامحرم هايند كه با هم آب و آتشند. حتي اگر هر دو مرد باشند يا زن!)

    يا علي مددي!

    پاسخ

    سلاممن هم با حرف شما موافقم. ممنون از صحبت هاتون. اون تيکه را براي اونايي گفتم که معتقدند خانم ها کلا بايد از مسنجر دوري کنند. من خودم آي دي دارم ولي فقط با دوستان حقيقي خودم چت مي کنم. به نظر من اصلا معنا نداره خانمي با يه آقا که نمي دونه کيه از کجا اومده و فقط از روي چهار تا سلام عليم مي شناسه چت کنه و از اين طريق باهاش دوست بشه. ممنون از لطفتون.