سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیاده تا عرش
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 86 آذر 12 توسط فاطمه ایمانی | نظر

سلام

چند وقت پیش، آبجی صبا از من دعوت کرد تو نهضت ضد مسنجری که راه انداخته شرکت کنم، ولی مسائل مهمتر باعث شد که این موضوع در حاشیه قرار بگیره. از اونجایی که آبجی صبای عزیزم را خیلی دوست دارم و نمی تونم درخواستش را رد کنم، با یک معذرت خواهی و کمی تأخیر درباره مسنجر می نویسم.

مسنجر هم خوبه هم بد. مفید یا مضر بودنش، بستگی داره به اینکه چه کسی و چه طوری از اون استفاده کنه. هیچ ربطی هم به جنسیت زن و مرد نداره.

منظورم ارتباط این دو نیست. منظورم اینه که چه زن و چه مرد باید بدونند دارند با کی ارتباط برقرار می کنند و به این دنیای مجازی اعتماد نکنند.

اگه ظرفیتش را دارید که هر کسی را ادد نکنید و با هر کسی چت نکنید ، می تونید یه آی دی برای خودتون بسازید و از مسنجر بهترین استفاده ها را ببرید وگرنه خیلی باید مراقب باشید.

شاگردی داشتم که می گفت قبلا از روی بیکاری و شیطنت هک میکرده که البته یک بار طرف آشنا دراومده و حسابی ضایع شده، به همین خاطر توبه کرده و دیگه هک نمیکنه. میگفت وقتی در مسنجر به طرف مقابل سلام میکردم به محض اینکه جواب سلامم را میداد، شماره تلفن منزلش و پسوردش را در می آوردم.

نمیدونم حرفاشو تا چه حد باید باور کنم، ولی از اونجایی که مخ کامپیوتر بود من حرفاشو قبول کردم. خدا را شکر این شاگرد ما از کارهای زشتش پشیمون شد و توبه کرد ولی واقعا برام جای سؤاله که اذیت کردن دیگران و آرامش روانی اونها را به هم زدن چه لذتی می تونه داشته باشه؟

از اونجایی که من در شهری که ساکن هستم، غریبم و دوست و آشنای کمی داریم، ارتباط از طریق مسنجر با دوستان روحیه مضاعفی به من می دهد، خصوصا مواقعی که هیچ کس را برای همنشینی ندارم و دلم هوای شهر و دیارمون را میکنه. علاوه بر این موفق شدم با دوست خوبم احلام عزیز که به خاطر ادامه تحصیل همسرش در خارج از کشور به سر می بره با هزینه کمتری صحبت کنم و یک دنیا خوشحالش کنم. از فواید دیگه مسنجر برای من اینه که خیلی از اطلاعاتی که در زمینه ی کامپیوتر و وبلاگ نویسی و کدهای html دارم از همین طریق به دست آوردم. مهمترین فایده اش، آف های زیبایی هست که دوستان می فرستند، جملاتی که سرشار از مضامین زیبا و عمیق ادبی، علمی و اعتقادی می باشد.

پ ن :

1. هیچ وقت فراموش نکنید، اینترنت مثل یک شهر برفیه. اگه کسی بخواد تعقیبتون کنه، راحت میتونه جای پاهای شما را دنبال کنه و پیداتون کنه.

2. خواهشا هر وقت مشکلی برای کسی تو نت پیش اومد که باعث شد نت را ترک کنه، عجولانه درباره اش قضاوت نکنید و درصدی هم احتمال بدهید که بیگناه مورد ظلم قرار گرفته. ( این تیکه را به خاطر بهار جون عزیزم که مجبور شد نت را ترک کنه، گفتم )

3. تا زمانی که امکان ارتباط حقیقی براتون وجود داره و می تونید با دوستانتان دیدار کنید، به چت روی نیاورید.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.